Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

Karel Drábek

28. 3. 2010 15:38
Jak tak koukám na diskuzi

máte pravdu, věda je k ničemu. Já to tvrdil už dávno:

http://kareldrabek.blog.idnes.cz/c/46046/Chybi-vam-detektor-Jen-alternativni-vedy-nas-mohou-zachranit.html

0 0
možnosti
V

viveka77

28. 3. 2010 15:33
Hlavně si, mladý muži, vemte k srdci poslední odstavec

To znamená neustále zpochybňujte, kriticky zkoumejte a neklamte sám sebe.

A uvidíte, jak dlouho vám ten ateizmus vydrží.

0 0
možnosti
VF

vlasec

14. 11. 2009 14:40
COŽE?!!

Že prý věda ukázala, že se vesmír není plný duchů a magických bytostí, ale pouze slepých fyzikálních sil?

Pokud bych měl fyziku připodobnit k nějaké části IT odvětví, pak k reverznímu inženýrství. S tím rozdílem, že program, který rozebírají, je chod vesmíru. Pokud naprogramuju něco, co na vstup odpoví nějakým výstupem, můžete v tom najít určité vzorce. Nepopíráte tím ale moji existenci.

Vy zřejmě máte vědu rád proto, že pomohla ateismu, aby se stal něčím, co není haněno a trestáno. Ale prosím, nepište, že věda ukázala něco, co nejde z principu vědy ukázat.

V mých očích už tímto naprosto ztrácíte kredit.

0 0
možnosti
VF

vlasec

14. 11. 2009 14:56
Re: COŽE?!!

Navíc ... pokud si myslíte, že věda vyvrací Boha, pak jste již oklamal sám sebe (pokud to neudělal někdo jiný za Vás) ...

Dále, v pojednání o křesťanství jste vypíchl jako nesmysl člověka žijícího 900 let a zde píšete o tom, že věda nám umožní žít stovky let. Nejste konsistentní ...

A ještě jedna drobnost, věda nejprve zavrhla recepty babek bylinářek aby se později vědecky zjistilo, že ty byliny jsou opravdu díky chemickému složení léčivé ...

To je pár otázek, teď si hledejte odpovědi. Děkuji.

Vlastimil Fürst (taky bloger)

0 0
možnosti
SS

alarik

16. 7. 2009 8:04
Věda

věda nám neukázala skoro nic, zastavila se zhruba před 50- 80 lety a od té doby jsou všechny převratné objevy přísně tajné a jejich objevitelé jsou často likvidováni. Tudíž věda je v dnešní době téměř k ničemu podle mě a je na každém aby hledal odpovědí v sobě. V dnešní době nám tu zbyl jen jakýsi vědní odpad - komerční věda, která pouze ničí na co sáhne.

0 0
možnosti
V

volnomyšlenkář

16. 7. 2009 8:36
Re: Věda

Bohužel, tak to je, ať žije kapitalismus :-)

0 0
možnosti
V

volnomyšlenkář

16. 7. 2009 0:09
ať žije iracionalita :-)

Dobrý večer, plně souhlasím s tímto článkem. Již před mnoha lety, v ranném dětství jsem pochopil, že víra (např. křesťanství) pramení ze strachu z neznáma a neschopnosti určit si svoje morální hranice. Věřím, že věda dokáže vyřešit vše, je to jen otázka času. To že je manipulovaná kapitalismem je věc jiná. Morálka upadá, protože žijeme v kapitalismu, tzv. konzumu. Podle mě je kapitalismus ráj pro ůpadek morálky. Proč je povoleno věřit v "boha" a v "ďábla" ne? Můj pocit z toho je, že pro věřící tím ďáblem je věda, protože vyvrací nesmysly. :-)

0 0
možnosti
MP

admiral666

16. 7. 2009 10:23
Re: ať žije iracionalita :-)

Jaktoze nejde verit v dabla? ;-D Sataniste jsou stejne verici jako katolici, akorat fandi te druhe strane. A jinak souhlasim s tim kapitalismem ;-( Je treba svrhnout tento nelidsky rezim.

0 0
možnosti
EK

Eles

14. 7. 2009 21:42
Výživná diskuze...

Znovu a znovu se ukazuje, že někdy se diskutovat zkrátka nedá. Zaujala mě tahle "myšlenka" (záměrně v uvozovkách)  -

Zázraky v písmu vytvořil člověk, které je z výkladů Kristových proměnil, jelikož morálka bez zázraků není to pravé ořechové. To co pokládáte za zázraky je pouhé podobenství k vesmíru v němž je nalajnovaná naše cesta a ta je horší než je představa o zázracích. Až odhalíte vědu ke své podstatě Boží, budete chtít radši vědu nepoznat. Protože nejste připraveni na tyto věci. Dogmata jsou od ateistů.

14.07.2009 14:21genez

Čím to, že někteří lidé (v tomto případě asi ortodoxní věřící) nejsou schopni napsat nic konkrétního a hlavně smysluplného. 5 vět nemajících žádných význam, hlavně že obsahují neurčitou hrozbu a nejasně poukazují na "nepřipravenost". *zívám* Když někdo dohromady nemá co říct, je holt asi těžké vyplodit příspěvěk...nač potom vlastně ta snaha? To článek smysl dává a naštěstí existují i racionální diskutující (ať už věřící nebo ne). 

0 0
možnosti
SH

Sir Humphrey

14. 7. 2009 18:59
Žijeme v době zázraků a já za to denně děkuji Bohu

a to jsem nevěřící... :-P

0 0
možnosti
G

genez.

14. 7. 2009 20:47
Re: Žijeme v době zázraků a já za to denně děkuji Bohu

R^

0 0
možnosti
I

IoannesBaptist

14. 7. 2009 13:30
Věřit vědě

je určitě bezpečnější, než věřit Bohu. Mám doma například letáček z 50. let, kde slovutní pánové z Akademie věd vychvalují a doporučují DDT jako záchranu zemědělství, potažmo lidstva. Jestli chcete, naskenuji ho a pošlu. Můžete se k němu modlit.

0 0
možnosti
P

papaya

14. 7. 2009 13:35
Re: Věřit vědě

A bůh by americkýho brouka vyhubil jak ??

Stačilo by odříkat 5 zdrávasů ráno.. nebo by se muselo i večer ? :-P

0 0
možnosti
P

papaya

14. 7. 2009 13:12
nebo

A co takoví lidé, kteří nejsou "klasicky věřící" ... přesto intuitivně pociťují, že nás cosi přesahuje.

0 0
možnosti
G

genez.

14. 7. 2009 13:48
Re: nebo

V pravdě jste všichni věřící, ale ta zpupnost vládnout jeden nad druhým.

0 0
možnosti
P

papaya

14. 7. 2009 13:11
nevím

.... Fakta, důkazy a experimenty jsou postaveny nad intuici a emoce.....

To bych neřekla :-P resp. jak kdy a v jaké situaci. Bylo by dobré přijmout myšlenku, že ne všechno mezi nebem a zemí je vědecky měřitelné a přesto to existuje.

0 0
možnosti
PL

Mokasina Alan

28. 3. 2010 9:54
Re: nevím

Ano, máte zcela pravdu. R^ Všechno mezi nebem a zemí není vědou měřitelné :-).

Alespoň ne těmi měřidly, které věda používá :-). Dokonce se zdá, že se lidé vědy dobrovolně omezují jen na pouze určitý způsob chápání světa.. ale to nedělají jen oni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 74
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4459x
Skeptik a popularizátor vědy. Publikoval jsem články pro tištěná i internetová média jako vtm.cz, Respekt, 100+1, Svět na dlani a další..