Úterý 16. srpna 2022, svátek má Jáchym
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 16. srpna 2022 Jáchym

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Magistr1981

Sice nejsem katolík

ale papež má pravdu a pan Polach je toh zřejmě příkladem a proto to tak vehementně popírá. :-)

0/0
12.10.2009 14:49

tomtop

nesmysl

v první části článku jsem s vámi tak trochu souhlasil s nepřesností projevu, závěr mě ale dorazil. Nechci vás urazit, jste ale jen další individuum bez rozhledu, kterému chybí přesnější informace o přínosech církve jak v minulosti, tak v současnosti.

Co mám na mysli ? Když pominu pro ateisty nezajímavé stránky duchovní, které jsou jinak pro velké procento lidí hodně důležité, jsou tady ještě další stránky, které by bez činnosti církve v naší společnosti chyběly .... a které i v činech jedinců vychází zase z církevních kruhů, ač laických:

1. oblast sociální - hospicy , Charita , řádové sestra v nemocnicích a mnohé další sdružení a instituce vycházející ze solidarity ... některé by ale existovali i bez církví.

2. oblast vzdělání - dodnes je církev nositelem kultury, byť už jen malým procentem

0/0
2.10.2009 6:59

tomtop

pokračuji

3. oblast morální - ovlivňuje jednání miliardy lidí tak, aby jejich jednání bylo vedeno morálkou. Ač někdo tvrdí, že na to církev nepotřebuje, jiná organizace prostě nemá náplň povznášení morálky ...

4. hlas volající po míru a mírovém řešení .... no v této oblasti není církev sama, ale je jedním z hlasů, kterým je nasloucháno a který dostává v mnohých oblastech roli prostředníka.

A další a další .... tak to alespoň vidím já.

Pokud chcete urážet církve, urážíte tím minimálně stovky lidí ve svém okolí a přes miliardu těch, kdo v církvi vidí ne organizaci, ale svůj domovský "přístav" , kde se cítí dobře a kde nacházejí odpovědi na své otázky a svou životní cestu. My všichni katolíci tvoříme katolickou církev, ne hodnostáři-

Problém vidím hlavně v tom, že vy a mnozí jiní máte velmi zkreslený obrázek o čem to vlastně je ... o tom, že nejsme spolek zahrádkářů, ale lidí usilujících o lepší svět a začínáme právě u sebe. Jsou tady i problémy, vyvažuje je ale něco mnohem důležitějšího :-)

0/0
2.10.2009 7:09

Semper2

papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

mrkněte na ustavu ČSSR z  9.  května 1960, tam to máte černé na bílém, či  na komunistické školské zákony atd.

jste opravdu velmi jednoduchý šlověk - řečeno eufemisticky

0/0
30.9.2009 23:00

Semper2

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

opr.: člověk

0/0
30.9.2009 23:01

Roman01

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

Aha, takže když to komunisté před 50 lety uzakonili, tak to znamená, že jsou mluvčími ateistů?

Kdyby uzákonili, že gravitace neexistuje, tak by gravitace přestala existovat?

0/0
30.9.2009 23:38

Semper2

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

aLE ŽÁDNÝCH 50 LET,tahle ústava platila ještě v r. 1992

nevím zda jsou komunisté jedinými mluvčími ateismtů , ALE JEJICH  HLAVNÍMI UČITELI JSOU MIMO JAKO POCHYBNOST.

0/0
1.10.2009 11:59

Semper2

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

opr. : mimo jakokoliv pochybnost

0/0
1.10.2009 12:00

Roman01

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

Mě nikdo ateismus učit nemusí, na to mi stačí zdravý rozum..

0/0
1.10.2009 13:01

Forrrest

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

Aha, komouši zřejmě vyučovali ateismus i filozofy starověkého Řecka a Říma;-D

0/0
1.10.2009 22:53

Forrrest

Re: papež má pravdu ! Ateismus je základem komunismu

Filozofovat o základu komunismu nad ústavou ČSSR (místo Komunistického manifestu) mohlo napadnout snad jen jediného člověka na světě - Sem2péra!;-D;-D;-D Pokračuj, please - smích léčí!;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_communism

0/0
1.10.2009 22:50

cara al sol

To se Čulda

s třešničkářem vyznamenali a Ty taky.

0/0
30.9.2009 20:50

Forrrest

Vše, co jste kdy chtěli vědět o papeži, ale báli jste se

zeptat: http://www.blisty.cz/2009/9/30/art49224.html

Věděl jsem, že papež je pěkné ho*ado, ale tyto informace mě přesto vyloženě šokovaly!8-o

0/0
30.9.2009 3:39

djdave

Re: Vše, co jste kdy chtěli vědět o papeži, ale báli jste se

prirovnal bych to asi tak, par lidi na Divokem zapade by reklo o Vinetuovi taky ze byl pekne hovado, ale vsichni vime k jake patrili moralni skupine ...

0/0
30.9.2009 14:31

Forrrest

Re: Vše, co jste kdy chtěli vědět o papeži, ale báli jste se

Nejsi ty náhodou katolík?:-)

0/0
30.9.2009 22:16

Semper2

Re: Vše, co jste kdy chtěli vědět o papeži, ale báli jste se

nejsi ty náhodou žid, že tak psychoticky reaguješ na křestanství ?;-)

0/0
30.9.2009 23:03

ort

.

Pane Polachu souhlas, Váš příspěvek se mi moc líbil a dávám karmu.

0/0
29.9.2009 14:53

fine

Úplná absence logického myšlení

Ani nebudu polemizovat, ale musím jen konstatovat, že pan Polach je na štíru s logikou. Nastudujte něco např. o implikaci (vyplývání) a jiných pojmech logiky, čtěte  znovu papežův text, rozdělte na jednotlivé výroky, stanovte logickou strukturu a pak totéž proveďte s vaším překrouceným tvrzením. Ekvivalentní výroky to rozhodně nejsou. Jo, jo, Polach a jeho ......... řeči;-)

0/0
29.9.2009 13:33

Roman01

Re: Úplná absence logického myšlení

Typický komentář o ničem. Informační hodnota nulová, pouze chabý pokus mě urazit :)Rv

0/0
29.9.2009 13:45

coj@nato.2

Re: Úplná absence logického myšlení

Romane01, dost dobře nechápu, co by Vás mohlo na příspěvku (fine) vlastně urazit ?:-) Vždyť je to jen komentář k úrovni Vašeho článku.

0/0
29.9.2009 14:03

don Alojz

Re: Úplná absence logického myšlení

Fine: proč číst papežovy promluvy??? Nechci je číst,tak vás prosím, nenuťte nikoho číst co nechce. Pokud se svobodně rozhodne-žádný problém.

0/0
29.9.2009 14:05

Forrrest

Re: Úplná absence logického myšlení

;-D Adept na "vtip dne"R^

0/0
29.9.2009 21:12

djdave

jsi jeden z mala

on je clovek ktery prilakal 170tis lidi ....

0/0
29.9.2009 13:20

don Alojz

Re: jsi jeden z mala

Kdyby byly lupeny na Kabáty grátis,přišlo by 500 000 lidí. Co z Toho odvozuješ???

0/0
29.9.2009 14:03

Forrrest

Re: jsi jeden z mala

Že Kabáti jsou naší největší morální autoritou;-) http://www.youtube.com/watch?v=94MbAXN4_Iw ;-D

0/0
29.9.2009 21:22

djdave

Re: jsi jeden z mala

tomu never ...

0/0
30.9.2009 14:29

don Alojz

...

...pravdu máš ty kluku,ale asi to necháme plavat. Ten starej a nemocnej Němec už blábolí jinde a tady je to většíně lidí stejně uplně fukejř.........

0/0
29.9.2009 12:45

aarghot

jojo

mate pravdu - karma

0/0
29.9.2009 12:29

mathilda

pokračování

obsluhy v gastronomických podnicích v Praze, ale i jinde v Čechách na blogu paní Palottové sem nepatří a Vy to dobře víte. I to je jedna z taktik, jak někoho difamovat. Nastínit něco podezřelého, čeho se ten dotyčný měl údajně dopustit a ničím to nepodložit. Čechy nepohrdám ale dívám se na ně s kritickým odstupem. A hlavně čtu, co o nich píší ostatní, na př. Němci, Rakušáci, Švýcaři a jiní. A také mi neunikne, co o sobě říkají Češi sami.

A ještě ke katolíkům. Křesťanství a sem nepatří jen katolíci, je jedno ze tří velkých církví na naší planetě. Možná, že má největší počet stoupenců, to křesťanství, ne katolíci, ale to je neopravňuje k tomu, vnuzovat svou víru ostatním. Hinduismus, Islám, Budhismus jsou mnohem starší a myslím, že v mnohém moudřejší. Až na moslimské fanatiky, kteří inklinují k terorismu nelpí na těch ostatních církvích tolik násilí jako právě na té katolické. Jaké bestiality se ve jménu katolického boha v minulosti páchaly ví každý.Víru potřebujeme, Katolicismus asi ne.

0/0
28.9.2009 11:50

cara al sol

Re: pokračování

Matyldo, Matyldo, "trochu" se Vám to popletlo. Hinduismus je velmi staré náboženství (ikdyž existují pochybnosti, zda vůbec jde o jedno náboženství, ale budiž), buddhismus je starší cca o cca 400 až 500 let, zatímco judaismus, z nějž křesťanství vychází je ještě starší, než buddhismus. Islám logicky nemůže být starší než křesťanství, protože Mohamed, jeho zakladatel, se narodil cca 570 let po Kristu.

 

Pokračujme dál - v tom samém příspěvku, v němž tvrdíte, že křesťanství není jenom katolická církev a pak píšete, že se bestiality páchaly ve jménu "katolického boha". Přitom v době, kdy se samotný papež postavil proti čarodějnickým procesům, tyto pokračovaly v protestantských zemích. Kalvinisté pálili čarodějnice rovněž, samotný Luther byl velký příznivce čarodějnických procesů. Jaké další bestiality máte na mysli? Lidstvo se dopouštělo "bestialit" od samotného začátku a dělá to dodnes.

0/0
28.9.2009 13:32

mathilda

Re: pokračování_cara al sol

Nevím, s kým mám tu čest a jak Vás oslovit. Já si zvolila použitelný pseudonym. Balamutíte čs.čtenáře, mne Vaše demagogie nemohou ovlivnit. Počátek křesťanství se datuje do doby působení Jeříše Christa, proto se to náboženství jmenuje Christentum, což znamená Křesťanství, 2,2 miiardy věřících, odvozeno od Christ (Krist). To co bylo před tím se nenazývalo křesťanství ale právě judaismus i když byli židí v podstatě ti první křesťané. Proč se mluví o letopočtu XY let před nebo po chr.? Asi proto, že křesťanství začalo v roce 0, tedy v den nanebevstoupení christi. Hinduismus je 3. největší religion po islámu a křesťanství. Jeho počátek se datuje do 2000 let před chr. a pochází z Indie. Čítá 900 milionů věřících. Buddhismus má cca 80 milionů věřících a vznikl asi 500 let před chr. na území dnešního Tibetu. Islám s 1,8 miliardami příslušníků je 2.největší religion a zároveň nejmladší. Vznikl narozením Mohammeda a datuje se do cca 571 po chr. Vaše představy jsou pokroucené a já mám málo času.

0/0
28.9.2009 15:21

cara al sol

Re: pokračování_cara al sol

Moje představy nejsou pokroucené, jsou jasné a přímé. To, co zde uvádíte není v žádném rozporu s tím, co jsem napsal já; jsou v rozporu pouze s Vaším tvrzením, že islám je starší než křesťanství, které jste možná napsala omylem. Diskutovat se mnou nemusíte, ať už z časových či jiných důvodů.

0/0
28.9.2009 15:50

mathilda

Re: pokračování_cara al sol

Upalování čarodějnic je to malé zlo. Těmi bestialitami jsem měla na mysli křižácké výpravy, při kterých zahynulo statisíce nevinných lidí a vyvraždění indiánských kmenů střední a jižní Ameriky španělskými dobyvateli, všechno ve jménu katolického boha. Proč nemají tak krvavou minulost evangelici a orthodoxní křesťané? Protože na ně neměl papež vliv, alespoň ne v tomto ohledu. A teď už mám katoliků a papeže až po krk, odmítám další diskuzi.

0/0
28.9.2009 15:29

cara al sol

Re: pokračování_cara al sol

Ortodoxní křesťané nikam na lodích nepluli, o důvodech se přít nehodlám. Katolíci obsadili Jižní Ameriku, protestanti Severní. Tam i tam žili indiáni. V obou Amerikách žijí dodnes. Pokud narážíte na Cortése, ten jednal na vlastní pěst, papež na něj samozřejmě v tomto vliv neměl, to je historicky podloženo. Co se týče té Jižní Ameriky, nelze nevzpomenout úžasný projekt Jezuitů, kteří v Paragyayi zřídili indiánský stát založený na biblických zásadách. K žádným "bestialitám" tam nedocházelo, indiáni se účastnili zcela dobrovolně, dokonce tam neexistoval ani trest smrti, což bylo jinak v 17. století nemyslitelné. Byla to světská moc, kdo tyto snahy zmařil. V době křižáckých výprav žádní evangelíci neexistovali, na Západě byla jenom jedna Církev.

 

Vy jste měla katolíků a papeže po krk už předtím, než jste k tomuto článku napsala první příspěvek, což jsem předpokládal. To je Vaše soukromá věc; moje věc ale je, zda Vaše mylná tvrzení nechám bez povšimnutí, nebo zda zareaguju.

0/0
28.9.2009 16:02

Vikina

Re: pokračování_cara al sol

Je trapné to tady neustále opakovat - indiáni byli vybiti hlavně v Sev. Americe, zde především v USA, kde se vyskytovali hlavně pragmatičtí protestanté (katolická morálka a láska k bližnímu jim byla jem na překážku). Zatímco v latinské Americe žijí Indiáni dosud a pokud je dnes někdo vyvražďuje, pak nadnárodní monopoly, drancující tamní přírodní bohatství.

Co se týče krvavé minulosti - jémine, tak evangelíci nemají krev na rukou? Víte, co byl Kalvín zač? Jasný psychopat, stejně jako např. i Savonarola.

Co se týče poznámek o Africe, tak tam by dodnes (bez bílého muže) žili ve stádiu tlup či navzájem se vybíjejících kmenů. To Vám nestačí Somálsko nebo Rwanda? Tak dopadají státy s absencí jakékoliv morálky, které si z civilizace vzaly jen zbraně. Kdo myslíte, že jim je prodává? Katolíci?

0/0
28.9.2009 19:43

cara al sol

Re: pokračování

Rozdíl je jenom v tom, že Evropané, hrdí dědicové antického Řecka a Říma, vybudovali technicky nejvyspělejší civilizaci a tudíž měli prostředky k masovému násilí. Dejte Afričanovi do ruky samopal a uvidíte, co dokáže (dětští bojovníci apod.), muslimové dostali přes ústa od Izraele a USA, jinak by to bylo to samé. Měli Turci, Arabové apod. slitování s jinověrci? Moc ne. Hinduisté v minulosti pořádali lidské oběti, buddhisté jako jediní ze jmenovaných nebyli výbojní a obzvlášť násilničtí, to se musí nechat. Jinak se násilí jako červená nit táhne celou lidskou historií a vyvrcholilo nacismem a komunismem, dvěma režimy, které nebyly křesťanské a už vůbec ne katolické. Takže na zjednodušování pozor.

0/0
28.9.2009 13:39

cara al sol

Re: pokračování

Když už tady mluvíte o překrucování apod., Vám ty poznámky o Ratzingerově členství v Hitlerjugend nepřijdou trapné a podpásové? Měly by.

0/0
28.9.2009 13:42

mathilda

Re: pokračování

Mě trapné nepřijdou, trapné by měly být panu Ratzingerovi. Každý, kdo se vyšvihne na takovou pozici jako on musí počítat s tím, že se budou lidé zajímat o jeho minulost. Pokud nebyla zrovna famózní, nechodil bych s hlavou v oblacích.

Günther Grass, jeden z nejvýznamějších německých spisovatelů a Prof.Dr.Walter Jens, přední něm. literát a prof. rétoriky a.d. na Uni Tübingen, byli u SS jednotek. Grass se za to tisickráte svým čtenářům omluvil a W.Jens si to tak dlouho zapíral, jeho svědomí mu nedovolilo to připustit, až se z toho pomátl. Teď je "Pflegefall" a trpí na demenci. Proč by měl být Ratzinger ušetřen kritiky? Jen proto, že je hlava katolické církve? Co je to za církev, která si volí takové lidi za papeže? Děkuji, nechci. Jak byl tehdy starý nevím ale tady jde o výchovu a o rodinné zázemí. A to bylo nejspíše načichlé fašismem. Pan Vojtyla mi byl stokrát sympatičtější.

0/0
28.9.2009 15:51

cara al sol

Re: pokračování

Günther Grass svoje členství v SS (které mu rovněž nevyčítám) odhalil až poté, co hrozilo, že se to provalí. Ratzinger byl v HJ proto, že to bylo tenkrát povinné a on tam vstoupil bez toho, aby měl na výběr, ve svých 14 LETECH! Kdybyste si něco přečetla o rodinném zázemí současného papeže, zjistila byste, že jeho otec byl proti nacismu a jednoho z jeho bratranců náckové zavraždili kvůli jeho postižení. Wojtyla byl Wojtyla a Ratzinger je Ratzinger, každý z nás dělá, co umí a může.

0/0
28.9.2009 16:10

sci-fi

Re: pokračování

NECHTĚLA JSTE JIŽ REAGOVAT. MŮJ TATÍNEK BYL V LÁGRU ALE TOHLLE BY NEDOKÁZAL NAPSAT. VY BYSTE TO NAPSALA STEJNĚ.

0/0
30.9.2009 13:54

mathilda

pro autora blogu

Pane Polachu, papežovu rétoriku znám, je to stále stejná katolická propaganda, vidící dnešní realitu jen z perspektivy vatikánské doktríny, formované zkostnatělým, stárnoucím, velmi konservativním bavorským knězem, který byl zvolen papežem spíše nedopatřením. I když v minulosti byli papeži proslaveni intrikařením, zlovůlí, smilstvem a pod."hříchy", nebylo od Vatikánu moudré zvolit za papeže bavorského kněze, který byl v nacistickém Německu členem Hitlerjugend. Pan Ratzinger samozřejmě nevede hloupé řeči, studoval theologii, jde mu o navrácení cirkevního majetku, který komunisté svého času zestátnili. Aby toho docílil, musí vás Čechy nejdříve prohlásit za zlé ateisty a přimět vás k pokání. Teprve pak se můžete stát jeho ovečkami, bude vám odpuštěno a říše nebeská přislíbena. Podmínka je navrácení majetku, který církev po staletí v Čechách hromadila. Otázka je, jakým způsobem ten majetek získala a zda na něj má právně nárok. Kristus chodil v pytlovině, proč musí mít kněží zlatá roucha?

0/0
28.9.2009 2:35

raymondchandler

Re: pro autora blogu

Samozrejme ze toto je hlavni duvod jeho navstevy. Nemaji na to zadny pravni narok, a hlavne zadny moralni narok.A jsou si toho vedomi, jinak uz by to meli davno zpatky:D:D:D

Pro zchlazeni horkych hlav:http://www.youtube.com/watch?v=wnD-Di0UGyg

David Peel- The Pope Smokes Dope (kamarad Johna Lennona)

0/0
28.9.2009 2:51

cara al sol

Re: pro autora blogu

Vy mě bavíte, Matyldo. Katolička nejste, katolickou církev neuznáváte a přesto se cítíte povolána rozhodovat, kdo v jejím čele má a kdo nemá stanout. Čechy v zásadě pohrdáte (dovolím si připomenout článek o pohostinství v krizi od Evy Palotto) a když se o ně papež jenom velice jemně, nepřímo a přátelsky otře, bráníte se tomu. Vkládáte papeži do úst něco, co neřekl a tváříte se, že to je on, kdo začal usilovat o vrácení ukradeného církevního majetku. To samozřejmě není pravda, to úsilí tu bylo už za Jana Pavla II. a kterýkoliv jiný papež by s tím souhlasil také. Církev potřebuje ekonomickou samostatnost (kněží by přestali být zaměstnanci státu, což je z dlouhodobého hlediska žádoucí i ekonomicky) a my potřebujeme silnou a nezávislou církev coby protiváhu vykolejeného státu. Protestanti takovou protiváhu samozřejmě vytvořit nedokážou, jsou slabí, rozdrolení a jejich existence po staletích zůstává... protestem.

0/0
28.9.2009 9:45

mathilda

Re: pro autora blogu_cara al sol

Není mým úmyslem někoho bavit, to by nikdy nebyl důvod pro psaní příspěvků na toto téma, které je myslím dost vážné abych jej zlehčovala. Vaše poznámka na mou adresu je pro Čechy a bavoráky, jak jsem je poznala, celkem typická, překrucování textu a podsouvání nepravdivých výroků, kterých se ten dotyčný nedopustil. Uvádím vědomě Čechy a bavoráky, protože jinde jsem se s tímto fenoménem nesetkala. V Mnichově žiji a v Čechách jsem vyrůstala. Oba národy mohu tedy dobře posoudit, vím ale, že moje postřehy jsou ryze subjektivní. Ani slovem jsem se tu nedotkla projevu papeže v ČR. Neslyšela a nečetla jsem jej. Zato jsem měla tu čest slyšet či číst jiné jeho projevy a stanoviska k jiným problémům tohoto světa. Netvrdím, že vše co kdy řekl/napsal je irrelevantní nebo nepřijatelné. Ovšem mnohé věci si měl jako vatikánský pontificus předem dobře uvážit. Na př.jeho nejapná kritika Mohameda, za kterou se pak musel omluvit a spousta jiných malých i velkých faux pas. Má kritická poznámka ohledně ...

0/0
28.9.2009 11:19

raymondchandler

Jeee,

to uz se vas tolik vratilo z Brna? A jak vidim, nazhaveni jeste vice, nez obvykle:-)

Autore- bolseviku :D:D:D - karma! Pred par dny me taky prekvapilo to interview s Lombardim,clovek by rekl, ze pope je aspon inteligentni- a ono ne! Nema o lidech ani paru!Asi ani nechape, ze cas jde dopredu a ne dozadu. A jeho slova musi urazit kazdeho, kdo si aspon trochu uvedomuje, jakeho obrovskeho pokroku lidstvo dosahlo za takovou chvilku, jakou bylo poslednich 200 let.To, ze ateistu bude vic a vic je realita.Diky bohu za to! [>-]

0/0
28.9.2009 2:26

Vikina

Re: Jeee,

Jsem zvědav, co budeš říkat za dvacet let.

0/0
28.9.2009 19:11

djdave

Re: Jeee,

asi tolik kolik jich je za poslednich 2000 let od Krista ....

0/0
30.9.2009 14:36

maxas

Svatá církev katolická

není, a to v žádném případě, dílem božím. V nejlepším, ale opravdu v tom nej lepším případě, jde o dílo lidské. Stačí pohlédnout do historie - miliony zmařených životů, umučených, upálených, padlých ve válkách za víru nebo proti ní, odpustky za otcovraždu a jiné zločiny, intriky, chamtivost, mocichtivost. Nějaká ta dobročinnost to těžko vyváží. Třetí možnost autorství nechám na čtenářích, tři šestky by se zase zlobily, že je prozrazuju. A s těmi je lepší nic nemít. Ale i sám Kristus údajně hovořil o falešné církvi jeho jménem se zaštiťující. Čert ví jak to myslel??

0/0
27.9.2009 23:55

cara al sol

Re: Svatá církev katolická

Protestanty?

0/0
28.9.2009 0:23

Vikina

Pane Polachu,

jste jen hloupej, nic víc. Nejvíc to dokladuje Vámi vybraný citát, který vykládáte jako pouhou kritiku komunismu, ač je evidentně o dnešku. Myšlení bolí? Jestliže papež definuje ateismus jako zlo, vůbec to není jen o komunistech, mluví se zde přece o hédonismu a relativizaci všech hodnot.

0/0
27.9.2009 23:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz