Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
mmataRe: Ja porad rikam,V tomto připadě mu změkl mozek z nablblé víry... ono je to těžké když schizofrenik vnitřnímu hlasu věří že je to BUH a jedná podle toho... |
![]() |
bětka.báthoryBuď Michael trpí vážnou psychickou nemocí,nebo to může souviset s kulty vůdů, santeríe nebo candomblé, které mixují některé křesťanské pojmy s obřady a pověrami afrického polyteismu a lidské oběti jim nejsou cizí (Afričanům taky ne, zavraždí albína, aby si z něj připravili amulet nebo přesnídávku, což jim má pomoct k bohatství). A ten herec má nějaké předky z Portorika nebo Haiti, a tam jsou tyhle kulty doma. |
![]() |
Lobo zvrácenýRe: Buď Michael trpí vážnou psychickou nemocí,Jak už jsem odvodil dole - myslím že to souvisí s ošklivkou Betty. |
![]() |
vivekaMy máme docela dobrý zkušební kámenI v Bibli je psáno: po ovoci poznáte je. S kým kdo ve skutečnosti rozmlouvá je nejlíp poznat podle jeho činů. A k hodnocení činů máme obecně platné etické normy, jako je například Desatero. |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenSouhlas, jen to Desatero osobně beru jako spíše slabší pokus o přesnou formulaci obecných etických principů. Sám Ježíš přišel s dvěma obecnějšími přikázámími, a to milovat bližní jako sebe a Boha víc než sebe. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenAno (máte jít na tu besídku, ne? |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenUž jsem z besídky zpátky a srdečně zdravím, viveko. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenByla jsem upozorněna (děkuji) kýmsi tady na diskuzích, že s tím nepřišel Ježíš, je to už ve Starém zákoně. Vyhledala jsem si to tehdy, opravdu to tam je. Milovat bližní jako sebe a Boha víc než sebe. Bohužel jsem ztratila ten odkaz na SZ. Učedníci se Ježíše ptali: "Které přikázání je nejvyšší v Zákoně?" A on jim řekl tyto dvě. Už tam byly, on je pouze vypíchl. |
![]() |
FaustinoRe: My máme docela dobrý zkušební kámen„Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný. Budeš milovat Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší a celou svou silou.“ Dt 6,4-5 "Nemsti se ani nechovej zášť proti synům svého lidu. Miluj svého bližního jako sám sebe. Já jsem Hospodin." Lv 19,18 Desatero je převzaté z Egyptské knihy mrtvých, není to vynález hebrejců. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenNo jo, "svého lidu", takže tady jsou tím "bližním" myšleni pouze Izraelci .. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenAha, ale v Egyptské knize mrtvých určitě nemysleli Izraelce, a taky to tam mohlo být formulováno malinko jinak. Neznám ji. |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenNáboženští universalisté by řekli, že jsou láska k bližním i láska k Bohu v nějaké (někdy jen zárodečné) formě přítomny snad ve všech náboženstvích, byť jsou někdy přikryty nejrůznějšími pověrami. Děkuji za poučení a užitečné odkazy. Je mi všeobecně asi bližší Nový zákon, ale i Starý zákon jistě obsahuje některá krásná místa. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenJe fascinující, jak staré ty vědomosti jsou Co se týče toho Starého zákona, tak když jsem pátrala a pokoušela se najít příslušné citace, tak jsem našla jinou, a sice že čarodějnice mají být ukamenovány |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenTak to jsem ráda, že se touto starozákonní radou již nikdo neřídí, jinak bych totiž mohla dost špatně dopadnout. |
![]() |
vivekaRe: My máme docela dobrý zkušební kámenKdo ví, jak rozlišovali mezi věřícími a čaroději. Žeby poslušnost kněží versus samostatný úsudek? |
![]() |
Tomáš BobekTak jak to vlastně je......nějak jste tu úvahu nedotáhl do konce, jen něco hodil do placu. Jsem zvědavý na váš názor, pokud ho ovšem máte. Je tedy podle vás každý věřící, který tvrdí, že má vztah s Bohem, duševně nemocný či nikoli? |
![]() |
Tomáš BobekRe: Tak jak to vlastně je...Já se rovněž domnívám že ne, ale autor něco takového naznačuje. Jak jinak lze chápat jeho otázku: "Jaký je rozdíl mezi takovým duševně nemocným jedincem a věřícím, který údajně doopravdy s Bohem komunikuje?" Čekal bych od něj nějakou odpověď, například jak on sám srovnává takové dva lidi. |
![]() |
vivekaRe: Tak jak to vlastně je...Já to chápu tak, že autor neví a opravdu se ptá. |
![]() |
vivekaRe: Tak jak to vlastně je...Ona je to totiž dobrá otázka. Kdekdo může přijít a tvrdit vám, že Bůh chce to nebo to. A jak rozeznat opravdovou inspiraci od omylu, od duševní nemoci, od vychytralosti, od manipulace? |
![]() |
Tomáš BobekRe: Tak jak to vlastně je...No, autor položil otázku, zda existuje rozdíl mezi duševně chorým, který tvrdí, že komunikuje s Bohem a věřícím, který tvrdí, že komunikuje s Bohem. Rozdíl se nesnaží nacházet, otázku použil pouze jako odrazový můstek pro následující tvrzení, ve kterém hledá, co mají oba naopak společného. To mi nepřišlo jako snaha o objektivní posouzení. |
![]() |
Roman01Re: Tak jak to vlastně je...Nevím, jestli každý, ale přesvědčení, že s dotyčným Bůh mluví nebo jinak komunikuje, by se podle mě klidně dalo považovat za duševní nemoc. Jenže z historických a politických důvodů to zřejmě v nejbližších 100 letech jako nemoc uznané nebude. Přitom se vsadím, že kdybych psychiatrovi řekl, že telepaticky komunikuju třeba se Supermanem nebo s Napoleonem, budou mě považovat za blázna. Když ale řeknu, že komunikuju s Bohem, tak je to normálka, jsem přece věřící :) |
![]() |
vivekaRe: Tak jak to vlastně je...Vy ale vycházíte z toho, že Bůh neexistuje, proto máte rozhodování velmi, velmi zjednodušené. |
![]() |
Roman01Re: Tak jak to vlastně je...No já bych se nechal přesvědčit, kdyby onen Bůh dotyčnému člověku sdělil něco, co ten dotyčný nemohl vědět a daleko přesahuje jeho znalosti. Například kdyby přišel s návodem, jak postavit fůzní reaktor nebo lék na rakovinu. Místo toho ale v podstatě vždycky Bůh sděluje banální hlášky typu: "Měli byste se víc modlit a choďte do kostela, jinak bude válka." |
![]() |
vivekaRe: Tak jak to vlastně je...Třeba ty rady o nutnosti všeobecného umravnění nejsou až tak mimo, víte, jinak je válka přirozeným důsledkem přebujelé rozežranosti a agresivity. Máte-li zájem o něco efektního, co třeba Edgar Cayce, tzv. spící prorok, který ač bez vzdělání, ve spánku naprosto přesně diagnostikoval tisíce chorob, tisícům lidí poradil správnou léčbu i správný lék a kde ho sehnat, pokud se lék nevyráběl, pak recepturu pro výrobu, vše i v latině, kterou normálně neznal. Ani jednou se v tom nespletl. |
![]() |
Roman01Re: Tak jak to vlastně je...Ani ten Cayce není zas takový zázrak, jak se říká, viz třeba zde: http://www.skepdic.com/cayce.html |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: Tak jak to vlastně je...Slavný psycholog zaměřený na náboženské prožitky (a zároveň věřící křesťan) William James sám přiznává, že lze na úrovni psychiatrie klasifikovat i ty nejkrásnější náboženské zážitky světců jako šílenství, které je provázeno halucinacemi, depresemi atd. Psychiatrie však není jediným hlediskem. Původem náboženství může být podle Jamese klidně psychická porucha, to však nevypovídá nic o jeho hodnotě. James se proslavil jako jeden z nejznámějších zastánců pragmatismu a zdůrazňuje právě biblické rčení, že po ovocích poznáme dobré stromy a proroky po skutcích, jak připomněla viveka. |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: Tak jak to vlastně je...odkaz: W. James, Varieties of Religious Experience |
![]() |
Tomáš BobekRe: Tak jak to vlastně je...Vy jste autor, tedy martin5.3 = Roman Polach? |
![]() |
NubbyNabozenstvi je skutecne zaklad......k tomu pachat takove ciny. Jakmile se nekdo chova podle urcitych pravidel, protoze mu to nakazuje Jezis nebo vira, nezlobte se na me,ale takovy clovek nemuze byt uplne v poradku. Jiste, krestanstvi k zadnemu zlocinu nevyzyva, ba naopak. Jde ale o to, ze je postaveno na totalnich nesmyslech stejne jako kazde jine nabozenstvi. Na vymyslenych bachorkach na vymyslenych zjevenich. Lide nasledujici tyto myslenky proste nepatri mezi racionalne uvazujici jedince a proto jsou nevyzpytatelni. Predni zastupci cirkve jsou neustale obvinovani ze zneuzivani deti...tolik zneuzitych deti nemaji na svedomi ani ucitele telocviku...Proc tomu tak je? Protoze nabozenstvi neni "zdrave" a doslova skodi. |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaRe: Nabozenstvi je skutecne zaklad...Někteří věřící spíš škodí, jiní jsou nesmírně prospěšní, byť rovněž šílení, posuzujeme-li je běžnými lidskými měřítky: např. Matka Teresa. Teď mne omluvte, mizím na adventní besídku. |
![]() |
vivekaRe: Nabozenstvi je skutecne zaklad...Spíš než o nezdravosti či zdravosti náboženství bych uvažovala o charakteru a duševním zdraví některých jedinců, co se k němu hlásí. Například "nezabiješ" nebo "nesesmilníš" je jedním ze základních kamenů křesťanského náboženství (např. buddhismus má velmi podobné) Pokud se ke křesťansví někdo hlásí a toto porušuje, je jasné, že se hlásí pouze ústy. Pedofilů a lhářů jsou mraky i mezi ateisty. A tomu člověku z článku evidentně hráblo. |
![]() |
katerina.sestakovanovotnaZajímavý článek a karmaOsobně se jako věřící (inklinující spíše k východním formám náboženství) domnívám, že by člověk měl případná zjevení či hlasy hodnotit pomocí vlastního svědomí a obecně uznávných etických norem. Všímáte si ve svém článku vlastně klasického problému náboženství, jehož podoby najdeme i v Bibli. Vždyť už Abraham podle Bible byl ochoten obětovat (tj. zavraždit) svého nevinného syna jen proto, že to po něm Jahveh údajně chtěl. Taková slepá oddanost je podle mého názoru nesmírně nebezpečná a zasluhuje si kritiku nejen ateistů, ale i věřících. |
![]() |
Lobo zvrácenýSice nejsem věřící,ale stejně bych řekl, že tohle nemá nic moc společnýho s náboženstvím. Z téhle sorty telenovel by mi hráblo i z jejich sledování, natož kdybych v tom měl hrát. |
![]() |
Lobo zvrácenýRe: Sice nejsem věřící,I když pro herce to možná tak příšerně nevypadá, když nemá patřičný odstup. |
![]() |
Lobo zvrácenýRe: Sice nejsem věřící,O to horší kognitivní disonance pak nastane, když se v takové telenovele uvidí. |
![]() |
Lobo zvrácenýRe: Sice nejsem věřící,Mohlo by dojít k akutní dekompenzaci nějaké psychické poruchy, projevující se bludy a agresivitou. |
![]() |
Lobo zvrácenýRe: Sice nejsem věřící,Jo, myslím, že mu někdo pustil tu kravinu ve které hrál a takhle to dopadlo |
![]() |
hromobití02Re: Sice nejsem věřící,Vy si povídáte sám se sebou pod článkem o vyšinutém jedinci? Ale dá se to i brát jako povedený vtip |
![]() |
hromobití02mazecv tomto případě se ovšem, podle všeho, opravdu jednalo o totálního pomatence. Křesťané, pravděpodobně s výjimkou dalších fanatiků, jeho čin odsoudí. Jaký rozdíl oproti islámu, kde by byl jeho čin jistě schvalován. |
předchozí | 1 2 | další |
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Pojďme zkonfiskovat nadměrný zisk!
- Vladimír Kroupa
Vyhláška o teple na dvě věci, ale co, stát má splněno…
- Vladimír Kroupa
A co když si nic lepšího než výbuchy na Krymu Putin nemohl přát…?
- Zdeňka Ortová
Dědku, já o tebe tu hůl přerazím
- Zbyšek Hlinka
Pomoc, potřebuju tlumočníka na bláboly!
- Jaroslav Červenka
Opravdu je vláda ve srovnání s ANO tak špatná?
- Tomáš Vodvářka
Cirkus Babiš
- Otto Kamm
Ženský boj na Primě
- Kateřina Lhotská
Chtělo by to zklidnit hormon, páni politici...
- Ladislav Větvička
Slavnostni odhaleni "Pamatniku česko-německeho otroctvi"
- Vladimír Kroupa
Vyhláška o teple na dvě věci, ale co, stát má splněno…
- Ladislav Větvička
Slavnostni odhaleni "Pamatniku česko-německeho otroctvi"
- Markéta Šichtařová
Pojďme zkonfiskovat nadměrný zisk!
- Kateřina Lhotská
Chtělo by to zklidnit hormon, páni politici...
- Tomáš Vodvářka
Cirkus Babiš
- Zdeňka Ortová
Dědku, já o tebe tu hůl přerazím
- Zbyšek Hlinka
Pomoc, potřebuju tlumočníka na bláboly!
- Josef Nožička
Mé dojmy z koncertu Jarka Nohavici
- Jana Marková
Mantra evropského volného trhu. Jinak řečeno, vezmeme si všechno, co se nám hodí.
- Otto Kamm
Ženský boj na Primě