Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beldor2

Ja..

Ja stale nepochopil co je ta prumerna teplota na zemi a jaka je podle alarmistu idealni a optimalni teplota zemskeho povrchu. Vzdyt jsou to jen cisla bez hlubsiho vedeckeho nebo i logickeho vyznamu. To je taky duvod proc hladina nestoupne a antarktida se "neroztopi" . Dulezite jsou lokalni teploty a podnebi. Nechapu duvod pro zprumerovani zemske teploty a na zaklade jejiho zvyseni delani nejakych zaveru. To je jen statisticka hra s cisly....Rv

0/0
14.7.2011 13:04

Roman01

Re: Ja..

Vy nevíte, co je to průměr? To se prostě vezmou teploty z tisíců stanic po celé zemi, vydělí se to počtem stanic a máme průměr. Jasně, v reálu je to celé mnohem komplikovanější, víc jsem o tom psal např. zde:

http://polach.blog.idnes.cz/c/120940/Falsuje-NASA-data-o-zmene-klimatu.html

Podstatné je, že lokální počasí se mění ze dne na den, z měsíce na měsíc, atd. Z lokálního počasí nezjistíme, jestli se země jako CELEK otepluje nebo ochlazuje, to zjistíme z těch globálních průměrů. Takže mi není jasné, jak můžete tvrdit, že když nám globální průměry ukazují oteplování, tak hladina nestoupne.  Zvlášť když víme, že už dávno stoupá, viz:

http://sealevel.colorado.edu/content/global-mean-sea-level-time-series-seasonal-signals-removed

0/0
14.7.2011 13:57

Antonín, topič

Re: Ja..

A může za to, jak jinak, člověk. A zachráníme to tak, že přestaneme vyrábět, vypouštět CO2 a necháme to jen na Indii a Číně.

0/0
14.7.2011 14:04

Roman01

Re: Ja..

Tak zrovna ta Čína nám všem nejspíš brzo půjde příkladem, loni investovala do obnovitelných energií víc než jakákoli jiná země, celkově asi třetinu všech světových investic do obnovitelných zdrojů.

0/0
14.7.2011 14:27

Beldor2

Re: Ja..

V "jadru|" hlavne nema ten prumer ZADNY vyznam.... A to naprosto zadny ,asi jako prumerna teplota obyvatel zemne , nebo prumerna aktualni rychlost vsech aut na zemi . Proste vyznam pro urciteho cloveka/auto je nulova a podobne je to s prumerem teploty "zeme" . Je to proste kravina. ..Rv

0/0
14.7.2011 21:20

Roman01

Re: Ja..

Aha, takže podle vás to o ničem nevypovídá, jestli je průměrná teplota na zemi 15 stupňů nebo 100 stupňů, ano? :-)

0/0
14.7.2011 21:38

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

;-DR^ No ba, dyť je to přece podle předřečníka kravina.

0/0
14.7.2011 22:01

Beldor2

Re: Ja..

Taky ze je...

0/0
15.7.2011 12:55

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Mýlíš se Já Humprye nejsem a pokud s tím máš problém, klidně se sejdeme za stejných podmínek jako se Sirem.

Navhni přiští víkend hospodu na veřejné dopravě max 50 km od Prahy a internetem O2 a uvidíš, popleto.

0/0
15.7.2011 21:24

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Tak zase blbne vlákno, tohle je nabidka pro Uheraka, který si myslí, že Humprey a Hurnprey jsou jeden. Já Pavlíček nejsem.

0/0
15.7.2011 21:26

Skarlett Uherák

Re: Ja..

jj, já si tě ale spletl s humpreyem, nevšiml jsem si hurnpreye;-)

0/0
15.7.2011 21:27

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

OK. ;-)

V jednom filmu jsou všichni Gogo, u Jirky jsou všichni Hanička.

0/0
15.7.2011 21:29

Skarlett Uherák

Re: Ja..

Hele, nárok na senilitu už má, tak proč ne ...;-D

0/0
15.7.2011 21:30

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Uvidíme, třeba se staroch sám ozve a nebo alespoň přestane pindat hlouposti.

0/0
15.7.2011 21:33

Skarlett Uherák

Re: Ja..

Neozve, ode mně dostal podobnou nabídku a raději couvl. Navíc vlak z Vysočiny by ho asi něco stál a jelikož peněz moc nemá a platí alimenty na 5 dětí, asi z toho nic nebude. ;-D (Co taky jeden hlupák o sobě všechno napíše do veřejné diskuze)

0/0
15.7.2011 21:35

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Taky že ne. Ale počti si mezi smazanýma, co si o tobě myslím. :-)

0/0
15.7.2011 20:56

Beldor2

Re: Ja..

A o cem to podle vas vypovida? Je to bezobsahove cislo ktere se pouziva kvuli novinarum .Jaky mas podle vas pro zemi vyznam prumerna teplota na planetach v slunecni soustave? Problem je , ze jste technicky nevzdelan . Mit za sebou alespon par semestru statistiky tak byste mluvil jinak ( i kdyz vy tezko)..Rv

0/0
15.7.2011 12:53

Rodnok

Re: Ja..

Průměrná teplota všech planet ve sluneční soustavě by byla opravdu zbytečná (podobně jako průměrná teplota všech lidí). Pokud ovšem s dostatečnou přesností stanovujeme teplotu na té jedné, můžeme minimálně z průběhu v čase usoudit, zda se celkově otepluje či ochlazuje a jestli teplotní výkyvy nejsou spíše lokální jako tomu bylo za tzv. MWP.

Ano, je to zjednodušení a je třeba se dívat na další charakteristiky - pak byste třeba statisticky zjistil, že změna teploty v Arktidě je obvykle několikrát rychlejší než ta globální, to k tomu vašemu dalšímu blábolu, že ledovce neroztají.

0/0
15.7.2011 13:17

Beldor2

Re: Ja..

Cili se mnou souhlasite ,ale snazite se to nejak okecat , to chapu. Ta vase prumerna teplota muze klesat nebo stoupat ,ale vyvoj podnebi v urcitych oblastech zavisi uplne na necem jinem. Kdyz napriklad zustane teplota na antarktide stabilni tak muze celosvetova prumerna pseudoteplota rust klidne o 10 stupnu ,ale hladina mori "kupodivu" nestoupne.A tak je to se vsim.....;-D;-D Jak kdysi rikal nas profesor statistiky , zprumerovat muzete klidne jablko s autem ,ale vysledek vam moc nepomuze.....

0/0
15.7.2011 17:46

Rodnok

Re: Ja..

nesouhlasím, to vy nechápete nic a fušujete do toho se svými nesmysly... tady nikdo neprůměruje jabko s autem. ano, všichni jsme měli statistiku, tady si triko moc nepohoníte, ne bez znalosti tématu.

v klimatologii je prostě nesmysl aby teplota celosvětově stoupala o tolik a v arktidě se neměnila, naopak jsou tyto oblasti citlivější na změny.

0/0
15.7.2011 19:48

Serotonin

Re: Ja..

kdybych byl hloupy jako vy, radeji bych chodil kanalama a ne se tim jeste chlubil v diskuzich

0/0
15.7.2011 10:53

Beldor2

Re: Ja..

A nejaky argument by nebyl? ;-D Zprumerovat muzete doslova cokoliv , vysledek je ale kupodivu v naproste vetsine pripadu na nic... *cvak,blik*;-D

0/0
15.7.2011 12:55

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

To jistě. Také k tobě existuje někdo s IQ nad 130, abyste měli vy dva tu průměrnou stovku. :-P

To, že se dá zprůměrovat cokoliv, no a? Tvůj prepubertální protest že je kravina sledovat, zda je někde průměrná teplota 15 a nebo 100 o tom docela svědčí.

0/0
15.7.2011 13:48

Beldor2

Re: Ja..

Jiste dite . Reknu ti pohadku , podobnymi vypocty muzes dosahnout temer jakekoliv prumerne teploty na zemi , staci vzit v potaz ty spravne mista a cas mereni . Kdyz tomu nerozumis tak ze sebe nedelej kapsara...;-D;-D

0/0
15.7.2011 17:38

sir Humprey V.

Re: Ja..

a ještě je to mrzký zloděj nickůRv

0/0
15.7.2011 18:00

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Dostal jsi nabídku abys věděl kdo jsem, nekecej a neboj se. Ale tobě stačí jen tak poštěkávat dědku.

Klidně ti ukážu osobně OP, Jirko Pavlíčku, klidně ti předvedu, že tohle je můj account a klidně ti ukážu, že mám více dukátů jak ty. Přístí víkend zvol hospodu max 50 km od Prahy. Když nebudu ženská, platíš oběd. Kduž se dostanu na account, platíš i pití. A když budu mít více dukátů, zaplatíš i cestovné.

Nebudy tě drtit taxíkem ani proplacením auto. Zvol neco, kam se dá z Pahy dojet a kde je mobilní internet s O2. Přestaneš povídat své lži.

Tak už nebul starochu a nepovídej hlouposti.  :-/

0/0
15.7.2011 21:02

Skarlett Uherák

Re: Ja..

tak ať ho poznáš

http://benfoto.rajce.idnes.cz/Jimramov_2010/#DSC_0499.JPG

(je to ten sud tuku s kytarou);-D

0/0
15.7.2011 21:05

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Já ho přece znám, jen nevím proč ten starý popleta ze mne dělá ženskou a ještě k tomu zlodějku.

0/0
15.7.2011 21:13

Skarlett Uherák

Re: Ja..

Z tebe taky? 8-o Taky ti říká Haničko a posílá srdíčka? ;-D

0/0
15.7.2011 21:25

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Říká, ale srdíčka neposílá, popletený stařík. Už se mu to v hlavě motá.

0/0
15.7.2011 21:28

Skarlett Uherák

Re: Ja..

Tak to víš, v jeho věku ... navíc prej nevidí a má invaliďák na uši ...

0/0
15.7.2011 21:29

Roman01

Re: Ja..

Ono by to chtělo ,abyste si nejdřív nastudoval, jak se ten globální průměr vlastně počítá a teprve potom případně tvrdil, že je na něm něco špatně a ne naopak :)

Můžete začít tímto dokumentem:

http://pubs.giss.nasa.gov/docs/2010/2010_Hansen_etal.pdf

0/0
15.7.2011 19:34

sir Hurnprey II.

Re: Ja..

Hmmm, dítě? Vida ho, prebubescent si masíruje svaly. ;-D

Ano a jistě, slovíčko téměř je tam ale velice, velice důležité, drahý amatére statistiku. Prostě jsou pravidla, jak se měří teplota, v kolik hodin za jakých podmínek, kolik stanic po jakou dobu (aby měly právo přispívat do statistiky průměrné teploty, jak se to určuje u Země)

Ty si také můžeš měřit svou teplotu když jsi ve vaně, nebo když sedíš 15 minut v sauně a nebo když jsi 5 minut v ochlazovacím bazénku. Ale správné měření to není.

Tvé novácké názory, že když je průměrná teplota vysoká, tak přidáme sto teploměrů do Antarktidy a deset na Mont Everest je odrazem tvé duše anatéra statistika. Tak se to ale zatím jestě nedělá. :-)

0/0
15.7.2011 21:10

Antonín, topič

ZPŮSOBÍ KATASTROFU GALAKTICKÝCH ROZMĚRŮ

Pokud hospodskej neopraví termostat!!!

0/0
13.7.2011 15:17

lomihnát.

TO: sir Hurnprey II

Já si uvědomoval všechno to, co jste mi k mému výpočtu metrů vody z ledu uvedl, taky jsem psal jen o pevninském ledu.

Ale:

na tom příkladu jsem chtěl jen demonstrovat, jak lehce se dá dojít k hausnumeru, a jak obtížné musí být namodelovat situaci +4°C.

A jak tedy svým způsobem legrační je brát ty výsledky jako zákon, nebo se tady o to hádat.

0/0
13.7.2011 14:53

sir Hurnprey II.

Re: TO: sir Hurnprey II

OK jo, v pohodě.

Jinak led plovoucí ve vodě podle Archimedova zákona svým rozpuštěním hladinu nezvedne. Při všem rozpuštěném ledu by nedošlo ke zvednutím o více jak ~40 metrů. Ale váš vypočet jasně demonstroval žvanění o 100m za 35 let a poloha toho ledu zase kecy, jak za pár let Antarktida roztaje. No a na bláboly o vyšších teplotách a srážkách na Sahaře je možné reagovat jen s blahoslaveným Topičem.

Mějte se.

0/0
13.7.2011 15:24

lomihnát.

Re: TO: sir Hurnprey II

Jasně. ;-)

(proto pouze pevninský led)

0/0
14.7.2011 8:17

VašekIV

A co teprve o 10, 20, nebo i více stupňů

Přesto se víc bojím ochlazení, zdá se mi reálnější!!

0/0
13.7.2011 12:29

sir Hurnprey II.

Re: A co teprve o 10, 20, nebo i více stupňů

No ba, buď se ochladí a nebo se oteplí. Není moc reálné, že by teplota zůstala stát.

Asi ale stále bude u nás létě teplo a v noci tma.

0/0
13.7.2011 14:38

Antonín, topič

---

Petr z Boloně

Hezky jste to tam setřel

To se vidí málokdy

Taky jim říkám, že mě jejich hysterie okolo CC či GO nevadí - já na tom vydělám. I když na to nemám vlastní firmu. A na odstup DE od jádra se vyloženě těším skrz Smart Grids. Ale to ještě neznamená, že se vším tím souhlasím. Ale heslo je, hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere. Tak se snažím skrz daně nedávat, ale když už se dává, tak i beru.

0/0
12.7.2011 23:17

Janinka0102

Re: ---

;-D Jasně, úplně jako cikáni na dávkách. Hloupý kdo dává, hloupější, kdo nebere. Jste přece bezva frajeři kluci! V

Asi jako po krk zadlužený Matějka brojí proti dluhům! Máte být na co pyšní.

0/0
12.7.2011 23:25

Antonín, topič

Re: ---

Možná vám to tak nepřipadne, ale my nebereme dávky, my fakturujeme za dodávky. Technologických a energetických celků. To ale asi nevíš, co je. Ale tím se netrap. Plať řádně faktury za elektriku a my už si to rozdělíme, puso.

0/0
12.7.2011 23:28

Janinka0102

Re: ---

Pokud saháte na dotace, je to stejné jako byste brali dávky. Dotace není nic jiného, než dávka, na kterou musel předtím vydělat daňový poplatník.

A puso si laskavě říkej Lantíkovi, "chlape". V:-)

0/0
12.7.2011 23:31

Antonín, topič

Re: ---

Já na žádný dotace nesahám, to je problém našich zákazníků, kde berou prachy. Jestli vám to evokuje, že se cachtáme v nějaké zelené úsporám, tak e-e. Průměrná dodávka je někde kolem půl mega dolarů.

V;-)

0/0
12.7.2011 23:33

Janinka0102

Re: ---

Jasně a co ještě povíš? Dotace jim nevyřizuješ viď "chlapáku". V

0/0
12.7.2011 23:39

Antonín, topič

Re: ---

Ne.

0/0
12.7.2011 23:43

Janinka0102

Re: ---

Fajn, budu vám podmíněně věřit. V

0/0
15.7.2011 10:57

Petr z Bologni

Re: ---

Kocicko pusinko, to s tim Lantikem je dobry, to se mi libi....

Antonine, topici (elektrarensky), na FVE zatim nevydelavam, business se dela jinde. Do FVE do vyzkumu ted hlavne investuji a snad az s tim grid parity... no ano, priznavam, jsem tak trochu idealista. Ale ze je tu legrace, ze? Pritom vubec nejde o GO, ale jen o to, udelat ne-ropne zdroje stravitelne pro masy...

0/0
12.7.2011 23:47

Antonín, topič

Re: ---

Zatím je nejúčinnějším prostředkem pro zvýšení stravitelnosti lecčeho válka, pak totalita a pak snad nějaké green ideály. Neboli je hezké, že se budují tzv. obnovitelné zdroje, ale když ona spotřeba furt roste (protože to je nutné pro růst ekonomiky což je zase jakýsi axiom úspěšné společnosti...)

0/0
12.7.2011 23:50

Petr z Bologni

Re: ---

No a proc si myslite, ze zeme PIIGS jdou ted nezadrzitelne do kopru a Evropa je plna radikalizujicich se muslimu? K te spotrebe, celkem elementarnim vypoctem lze ukazat, ze pokud bychom pokryli celou sous Zeme soucasnymi FV clanky, jejich vykon by nestacil pokryt ani predpokladany narust spotreby energie (pouze narust, nikoliv soucasnou spotrebu, to ani nahodou) do roku 2050. Podobne vetrniky a vsechny ostatni nahraditelne zdroje.

0/0
13.7.2011 0:00





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.